rfid.punt.nl
Abonneren
Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!
Laatste reacties
    Het RFID punt
     
     
     
    Op het RFID punt tref je het laatste nieuws aan over Radio Frequency Identification, bijgehouden door Marcel van Trier, co-auteur van het boek 'Innoveren met RFID, op de golven van verbetering'. Wil je bijdragen aan deze site, of heb je een vraag, stuur dan een e-mail.
     
     
     
     
     
    online adverteren www.m4n.nl 

     

    Betalen met NFC bij Casino supermarkt
    Het Franse supermarktconcern Casino opent binnenkort in Parijs de eerste supermarkt waar klanten met hun mobiele telefoon kunnen betalen. Klanten van de winkel Les Belles Feuilles in Parijs zijn de eersten die gebruik kunnen gaan maken van de labels op de schappen om meer informatie te verkrijgen over de ruim 25.000 producten die de keten biedt. De labels zijn uitgerust met NFC tags. Deze kunnen worden gescand en bij het verlaten van de winkel kan de NFC telefoon  worden verbonden met de kassa zodat er kan worden betaald.
     
    NFC staat voor Near Field Communication. Het is een contactloze communicatiemethode die het mogelijk maakt met je mobiel te betalen of info over producten via je mobiel binnen te halen. In Nederland is deze techniek onder meer getest bij de c1000 in Molenaarsgraaf en bij Coca-Cola-automaten.
     
    Vanaf oktober kunnen klanten van Les Belles Feuilles in Parijs gebruik maken van hun NFC-telefoon en de app van de supermarkt. Diezelfde maand wordt de dienst uitgebreid naar Lyon. Hier komen 'poster stores' in plaats van een daadwerkelijke winkel. Deze posters worden geplaatst op publieke plaatsen zoals metrostations en bushaltes. Klanten kunnen hier de getoonde producten scannen en in hun boodschappenmandje plaatsen met behulp van de NFC tags, QR codes en barcodes. Het Britse Tesco past deze techniek toe in metrostations in Seoul.
     
    Gedurende het vierde kwartaal van 2012 zal Casino de 'Casino Digital Wall' introduceren. Dit is een digitale versie van de poster store en maakt gebruik van een touchscreen display. Klanten kunnen hier hun boodschappen uitzoeken, meer informatie opzoeken en hun virtuele boodschappenmandje vullen. Bij het betalen verschijnt er een QR code op de muur. Deze code moet worden gescand met de telefoon. 
     
     

    Reacties

    Commentaar
    Jouw naam/bijnaam
    Website url
    E-mail
    Je Punt profiel
    Hou mij op de hoogte
    Ik wil op de hoogte gehouden worden
    Dit is een verplicht veld
    Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl